• Het zat er toch al een tijdje aan te komen. Een kampioenswedstrijd. Geruime tijd leek het alsof dat de wedstrijd zou gaan worden tegen Animo, de laatste ploeg die (misschien zelfs theoretisch) nog een kans had om ons in te halen, in dit sterke en constante seizoen. Maar Animo gleed uit tegen DOT, dus ineens bleek een dinsdagavondwedstrijd tegen DKB (verzet vanwege jeugdkamp) de kampioenswedstrijd te gaan worden.

Beetje raar hè, maar het weerhield gelukkig het publiek niet om, zelfs in het vrij matige en nattige weer, ons naar het kampioenschap te schreeuwen. Onze ‘Hooliganzen’ waren sfeerverhogend aanwezig en dat hielp ons in de beleving van deze aparte wedstrijd. We speelden namelijk tegen DKB, een ploeg die we eerder in best met 6-30 wisten te verslaan. Het doel was dus dat vandaag de dertig gehaald moest gaan worden in een klinkende kampioensoverwinning.

En dat gebeurde ook. Tilburg gaat de wedstrijd direct scherp van start. Opa toont met zijn eerste paar schoten aan écht een dinsdagavondkorfballer te zijn. Tilburg speelt vrij frivool en scoort makkelijk. Te weinig tegenstand van DKB. Resultaat is een 16-4 ruststand. De tweede helft moet voor het publiek worden.
    Natuurlijk, het zakt een beetje in. Maar niet voldoende om de dertig doelpunten uit zicht te zien verdwijnen. Na 29 thuisdoelpunten besluit de grote Belgische Baas alle basisspelers te wisselen. De grote vraag is nu: wie maakt nummer 30? Eerst lijkt DBK op stoom te komen en scoort nog snel een aantal keren. Maar wie anders dan The Eiffel Tower prikt nummertje 30 erin. Het paste perfect in deze kampioensavond. Er wordt afgefloten op 32-12.

Een geweldig resultaat. Afin, deze wedstrijd, prima, maar vooral het seizoen. Een aantal jaren geleden maakten we een uitglijder met als resultaat een degradatie (nota bene na een beslissingswedstrijd, verlenging… Ging dit jaar wel anders) uit de eerste klasse. We dachten ‘wel ff’ terug te promoveren. In de praktijk is die opdracht altijd lastiger. Niet alleen heb je kwaliteit nodig maar ook doorzettingsvermogen. Gelukkig is onze selectie de afgelopen jaren gegroeid en heeft Tom er de juiste ‘Schwung’ in gekregen waardoor iedereen vlijmscherp op het veld staat. Het betaalde zich vandaag uit en daar mogen we trots op zijn.

Nog twee wedstrijden te gaan. Eerst Animo, daarna DOT. Hadden belangrijke of doorslaggevende wedstrijden kunnen zijn. Maar zijn nu duels om des keizers baard. Ons doel is nog steeds om deze competitie ongeslagen uit te spelen. Dus nog twee keer vol gas!